Fakta Menarik Tentang Pokok Tebu (Saccharum officinarum)

TEBU. Juga dikenali sebagai Saccharum officinarum, tumbuh dalam rumpun yang terdiri daripada beberapa beberapa batang pohon yang kuat. Satu rangkaian rizom pokok tebu mampu...

13 Cara Unik Untuk Menambah Seri Dalam Rumah

Tiada idea untuk rumah anda??dah buntu nak cari idea? Apa kata gunakan kemasan gangsa, tembaga, dan logam lain untuk suasana lebih premium! Kredit Gambar: Recommend.my ...

MESTI BACA

31 Hotel Murah Di Hatyai !

Tercari-cari destinasi jalan-jalan cari makan dan tempat bershopping yang best untuk cuti akan datang? Kalau macam tu, mai singgah ke Hatyai! Terletak di dalam...

Nak Cantik? Cuba Gunakan Asam Jawa

Pernah tak terfikir kebaikan asam jawa untuk kecantikan diri? Ini manfaat lain asam jawa selain boleh dibuat minum. Dengan asam jawa anda boleh mencerahkan tona...

6 Tips Ringkas Penanaman Tanaman Herba

Tumbuhan herba yang biasa menjadi tanaman di keliling rumah ialah pandan, serai, kesum, pudina, selasih, pegaga, cekur, kantan, kacang telang, ulam raja, pokok cili...

MESTI BACA

12 KHASIAT & KEBAIKAN BUAH KEDONDONG

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Manusia diberi pilihan untuk memilih dengan bijak sesuai keadaan diri. Jika anda hanya punyai Budget yang rendah bulan ini untuk buah-buahan tempatan...

Keindahan Taman Majorelle Di Marrakech,Morocco

Taman Majorelle direka oleh artis Perancis, Jacques Majorelle (1886-1962). Keluasan taman ini adalah lebih kurang dua setengah hektar dan dibuka kepada orang awam setiap hari....

7 Lokasi tidak perlu belanja besar di Singapura

SEBUT sahaja Singapura, pasti ramai yang beranggapan ia destinasi pelancongan yang sesuai buat golongan berada memandangkan ia menawarkan pusat beli-belah serta hotel mewah. Tambahan pula dengan...
- Advertisement -

APA YANG MENARIK ?

Rekabentuk Landskap Halaman Rumah dan Cara Penggunaan Pokok

Sedikit penerangan mengenai rekabentuk landskap halaman rumah dan cara penggunaan pokok untuk salah satu projek oleh Team Landskap Sinar. REKABENTUK LANDSKAP HALAMAN RUMAH Batu loncatan terapong...

7 PERKARA MAMA PAPA PERLU TAHU TENTANG GIGI PERTAMA BAYI

7 PERKARA MAMA PAPA PERLU TAHU TENTANG GIGI PERTAMA BAYI 1. SAKITKAH BILA BAYI TUMBUH GIGI? Kebanyakan bayi akan menunjukkan beberapa simptom ketidakselesaan apabila gigi pertama...

Buah-buahan Unik Hanya Terdapat Di Sabah Perlu Anda Cuba

Sabah di Bawah Bayu, amat sinonim dengan kekayaan flora dan faunanya. Banyak keunikan dan kepelbagaian boleh didapati di sini terutamanya buah-buahan tempatan yang hanya...

APA YANG MENARIK ?

10 Hospital terseram di dunia !

Rumah sakit adalah tempat khusus dimana orang sakit dirawat. Tidak menutup kemungkinan juga rumah sakit menjadi tempat meyimpan sejumlah mayat orang yang baru atau...

Rahsia Pisang Yang Ramai Orang Tidak Tahu ~ “Sayang, Pisang Busuk Jangan Buang!”

Bibendum tellus, fringilla ut, eleifend pede id nulla ac ligula at neque. Vestibulum ante sodales neque ut quam placerat id, orci. Integer aliquam. Etiam tempor varius, quam elit justo ac accumsan.

Hidupan Berwarna-warni, Keindahan Ciptaan Ilahi

Assalamualaikum . Hari ini hari yang indah. Tidak kira sama ada panas, mendung mahu pun hujan , ia tetap hari yang indah untuk kita...

ANDA MUNGKIN SUKA

Tempat menarik di LOMBOK !

Destinasi-destinasi mempesonakan di Lombok begitu  banyak dan terpelihara dengan sempurna sekali. Pulau yang terkenal dengan gunung yang berdiri megah, Gunung Rinjani ini memiliki tarikan-tarikan...

Khasiat Buah Jering Yang Ramai Tak Tahu

JERING Archidendron pauciflorum adalah nama english / saintifik jering. Disebalik baunya yang kuat, ia mempunyai manfaat yang sangat berguna untuk kesihatan. Jering dalam bahasa latin dipanggil Pithecollobium...

BACA : 10 Pulau tercantik di dunia !

Pulau Terindah di Dunia, Disebut sebagai syurga di Bumi, ternyata ada banyak sekali pulau-pulau indah yang tersebar di dunia ini, tidak hanya memiliki panorama alam...

ANDA MUNGKIN SUKA

9 Manfaat Daun Salam Kering Untuk Kesehatan

Daun salam merupakan salah satu daun yang digunakan oleh para ibu rumah tangga sebagai penyedap aroma masakan supaya lebih enak dan lezat. Biasanya untuk...

Baja Yogurt Viral Dari Thailand Yang Patut Anda Cuba

Kebiasaanya kita dengar hanya kulit telur digunakan sebagai baja. Jarang sekali menggunakan keseluruhan telur temasuk isinya yang masih segar kan? Tetapi di Thailand, mereka...

Khasiat Dan Kelebihan Buah Mangga

Mangifera Indica atau lebih dikenali dalam masyarakat Malaysia sebagai buah mangga mengandungi khasiat yang tinggi dan berkesan untuk mengubati pelbagai penyakit. Minuman ini, kaya...
- Advertisement -

Cara Mengatasi Bengkak Tonsil Yang Sering Berlaku dan Sangat Menyakitkan !

Ia merupakan masalah paling biasa yang semua orang mungkin pernah alami. Cuma kadang-kadang ia boleh membawa risiko yang lebih serius jika tidak ditangani dengan...

Hidupan Berwarna-warni, Keindahan Ciptaan Ilahi

Assalamualaikum . Hari ini hari yang indah. Tidak kira sama ada panas, mendung mahu pun hujan , ia tetap hari yang indah untuk kita...

11 Tempat Menarik di Johor Bahru. Macam-Macam Ada!

Terletak di lokasi paling selatan dalam Malaysia, kini makin banyak tempat menarik di Johor Bahru yang ditawarkan untuk pengunjung. Banyak tempat juga sudah diberi nafas...

BAHAYA STRESS, ANDA BERPOTENSI MENGHADAPI 6 PENYAKIT INI !

Sebagai seorang manusia biasa, kita memang tak dapat nak lari dari masalah dan ujian. Kadangkala masalah dalam kehidupan kita boleh menyebabkan stress. Bahayanya stress...

13 Khasiat Timun Wajib Anda Tahu Untuk Kurus & Sihat

Anda Kenal timun ? Admin memang suka makan timun ini , kalau tak makan sebagai ulam tak pun akan kisar dijadikan sebagai smoothies. Kenapa...

Salah Satu Sistem Untuk Pastikan Tanaman Kekalkan Kualiti Hasil

Quisque justo augue ut urna eu eros. Sed id elit tincidunt et, fermentum vel, wisi. In vitae erat eget arcu nunc venenatis placerat molestie.

Khasiat Buah Durian Yang Ramai Tidak Tahu!

Buah durian mengandungi banyak nutrisi yang baik untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Ini kerana buah durian mengandungi vitamin A,C,E,B1,B2, Kalsium, Protein, Serat, Karbohidrat, Kalium,...

10 Moisturiser Terbaik bawah RM60 Untuk Orang Malaysia Yang Mempunyai Kulit...

Tanpa pelembap yang sesuai untuk jenis kulit korang, kulit boleh mengelupas dan tak sekata. So, kat sini admin nak recommend 10 moisturiser yang terbaik bawah RM60 untuk orang Malaysia...

Wajib Ada Pokok Pandan Di Rumah, Pasti Buat Anda Terkejut

Bagi mereka yang tinggal di kawasan kampung mungkin tiada masalah untuk dapatkan daun pandan. Anda tahu tak sebenarnya banyak kebaikan daun pandan untuk kegunaan...