video

(Video) Amaran! Tumbuhan pelik yang pasti membuatkan anda rasa nak muntah...

Amaran! Tumbuhan pelik yang pasti membuatkan anda rasa nak muntah dan menyeramkan..errr.. Kredit:Now This ----------------------------------------------------------------- Untuk informasi dunia hijau anda layari: http://mykebun.com

7 Khasiat Buah Anggur yang Belum Banyak Diketahui Orang!

Buah anggur yang dikenal memiliki rasa manis serta tekstur daging buah yang lembut, dikenal sebagai salah satu buah yang baik untuk mengobati masalah hidrasi....

MESTI BACA

Khasiat Halia

Panduan Tanam Buah Naga

Buah naga adalah tanaman yang berasal dari Amerika Selatan dan termasuk di dalam keluarga kaktus. Terdapat tiga jenis iaitu buah naga isi putih (Hylocereus...

Teknologi nano modenkan 
sektor pertanian

  Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) ditubuhkan pada 1969 dalam usaha kerajaan memodenkan sektor pertanian menerusi usaha penyelidikan dan pembangunan (R&D) bagi memenuhi...

5 Tips Agar Tidur Lebih Lena

Masalah tidak cukup tidur atau tidur yang tidak berkualiti adalah perkara yang sering kita dengar. Tak tidak kira di pejabat, kelas mahupun di  warung...

MESTI BACA

31 Hotel Murah Di Hatyai !

Tercari-cari destinasi jalan-jalan cari makan dan tempat bershopping yang best untuk cuti akan datang? Kalau macam tu, mai singgah ke Hatyai! Terletak di dalam...

5 Tip Penjagaan Kesihatan Jantung

Percayakah anda? Pasangan yang mementingkan penjagaan kesihatan jantung akan hidup lebih sihat dan sejahtera. Ikutilah 5 tip-tip berikut untuk menjaga kesihatan jantung dan serlahkan...

Teknologi nano modenkan 
sektor pertanian

  Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) ditubuhkan pada 1969 dalam usaha kerajaan memodenkan sektor pertanian menerusi usaha penyelidikan dan pembangunan (R&D) bagi memenuhi...
- Advertisement -

APA YANG MENARIK ?

Anda Takkan Percaya Apa Yang Dijual Di EBAY Ini

Malaysia merupakan salah satu daripada 12 negara yang telah diiktiraf sebagai kepelbagaian raya "mega diversity" dari segi bilangan dan kepelbagaian floradan fauna dengan 15,000 spesies pokok berbunga yang diketahui, 286...

BACA : 5 Jenis Makanan Yang Boleh Melemahkan Otak Anak!

Kesibukan ibu bapa hari ini kerana komitmen kerja telah menyebabkan penyediaan makanan kepada anak-anak tidak dapat diuruskan sebaik mungkin. Oleh itu, makanan yang mudah...

Rahsia Pisang Yang Ramai Orang Tidak Tahu ~ “Sayang, Pisang Busuk Jangan Buang!”

Bibendum tellus, fringilla ut, eleifend pede id nulla ac ligula at neque. Vestibulum ante sodales neque ut quam placerat id, orci. Integer aliquam. Etiam tempor varius, quam elit justo ac accumsan.

APA YANG MENARIK ?

Rahsia Cantik Dengan Kubis, Pasti Ramai Terkejut!

Kubis merupakan salah satu makanan yang baik untuk otak dan menarik untuk pengajaan kesihatan anda. Penggunaan kubis terhadap kesihatan juga boleh merawat sembelit, ulser...

10 Tips Bentuk Laman Rumah Menarik

Laman rumah mempunyai nilai amat berharga bagi seseorang pemilik kediaman, kerana laman rumah yang cantik akan mempengaruhi emosi seseorang. Begitu juga bagi tetamu yang...

Cara Menghilangkan Ulser Mulut Dengan Cepat Dan Berkesan

Ulser boleh diubati dan tidak berlarutan untuk tempoh lama, namun faktor penyebab masih tidak dikenal pasti. Ada beberapa kajian perubatan menyatakan tekanan atau kecederaan...

ANDA MUNGKIN SUKA

7 Petua Berkesan Untuk Hilangkan Sakit Gigi!

sakit gigi memang menyeksakan! Nak buat kerja pun tak boleh kan? Sekiranya korang sedang dalam masalah sakit gigi, meh cuba 7 petua berkesan kat...

Harumanis Ganti Kurma Menu Buka Puasa

KANGAR 17 April - Rakyat di negeri ini digalak menjadikan mempelam harumanis sebagai menu berbuka puasa bagi menggantikan kurma pada Ramadan nanti. Pengerusi Pertanian dan...

Manfaat Dan Khasiat Lidah Buaya

  Lidah Buaya merupakan pokok herba yang popular dalam bidang kosmetik dan produk kesihatan. Bahagian yang sering digunakan untuk tujuan perubatan adalah jus dan gel...

ANDA MUNGKIN SUKA

Ketahui Rumput Yang Sesuai Untuk Laman Anda

Pemilihan rumput untuk laman anda sangat penting jangka masa panjang. Terdapat pelbagai jenis rumput dan mempunyai ciri-ciri yang berbeza. Rumput lembu (Cow grass) Merupakan sejenis rumput...

Pesara Guru Raih Pendapatan Usahakan Penanaman Hidroponik

KANGAR: Sepasang suami isteri dari Taman Jali, di sini, memperoleh pendapatan sampingan selepas bersara dengan mengusahakan tanaman organik melalui kaedah hidroponik secara bertingkat di...

Kebaikan Dan Kegunaan Biji Tembikai Yang Berkhasiat Masih Ramai Tidak Pernah Tahu

Pasti ramai yang amat menyukai buah tembikai yang sering menjadi pilihan sesiapa sahaja ketika panas terik untuk menghilangkan dahaga, malah ada juga menggunakan tembikai...
- Advertisement -

Rawat Kecederaan dengan prinsip R.I.C.E.

Apa yang harus dilakukan sekiranya mengalami kecederaan semasa bersukan? Terdapat beberapa garis panduan yang boleh diikuti dan selamat dipraktikkan, walau bagaimanapun, jangan mengambil mudah sesuatu...

13 Cara Unik Untuk Menambah Seri Dalam Rumah

Tiada idea untuk rumah anda??dah buntu nak cari idea? Apa kata gunakan kemasan gangsa, tembaga, dan logam lain untuk suasana lebih premium! Kredit Gambar: Recommend.my ...

5 Makanan Utama untuk Menurunkan Tekanan Darah Tinggi

Kajian yang telah dilakukan sejak 20 tahun lalu menunjukkan bahawa kebanyakan masyarakat yang hidup di negara yang sedang membangun mengalami masalah tekanan darah tinggi...

6 Tempat Percutian Menarik di Bangkok

  1. Sungai Chao Phraya Bot di Sungai Chao Phraya Bila tengok gambar-gambar di Sungai Chao Phraya ni, sangat menarik sebab sambil-sambil naik bot dapat menikmati keindahan...

Tips Mudah Hilangkan Kesan Hangus/Hitam Dibawah Seterika

Sudah tentu ramai yang terlibat dengan kerja-kerja mengosok pakaian akan berhadapan dengan masalah bawah seterika yang hangus dan hitam. Kejadian yang berlaku tanpa kerelaan...

12 KHASIAT & KEBAIKAN BUAH KEDONDONG

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Manusia diberi pilihan untuk memilih dengan bijak sesuai keadaan diri. Jika anda hanya punyai Budget yang rendah bulan ini untuk buah-buahan tempatan...

Keindahan Taman Majorelle Di Marrakech,Morocco

Taman Majorelle direka oleh artis Perancis, Jacques Majorelle (1886-1962). Keluasan taman ini adalah lebih kurang dua setengah hektar dan dibuka kepada orang awam setiap hari....

Taman Bunga Keukenhof Belanda

Keukenhof yang dalam bahasa Belanda berarti Kebun Dapur.merupakan sebuah taman bunga yang terletak di Lisse, Belanda,dan merupakan Taman Bunga terbesar di Dunia. terdapat tujuh juta kuntum bunga yang ditanam...

15 DESTINASI GEMPAK DI PHILIPPINE

1. Pulau Boracay Sumber; https://www.pegipegi.com/travel/5-wisata-alam-di-filipina-yang-harus-dikunjungi/ Pulau Boracay merupakan tempat yang mendapat perhatian pelancong terutamanya penulis. Apa yang #ohsem sangat tentang Pulau Boracay ini? Tentulah keindahan pantai, pasir...