Boleh Amalkan 6 Makanan Ini Untuk Tambah Darah

Gejala kurang darah ataupun lebih dikenali dengan nama anemia boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Kanak-kanak juga tidak terkecuali alaminya. Jika tidak dirawat apatah lagi...

Kekal Menawan Dengan Tomato

Tomato yang berwarna merah sarat dengan vitamin A dan C, malah semakin matang buah tomato itu, kandungan vitaminnya juga semakin banyak. Tomato juga mengandungi likopena...

MESTI BACA

empat Menarik di Melaka | Panduan Lengkap Negeri Bersejarah

Kaya dengan kesan peninggalan sejarah dan penuh dengan tarikan moden menjadikan negeri Melaka destinasi sasaran popular pelancong tempatan dan antarabangsa. Melaka  juga merupakan destinasi...

11 Tempat Menakjubkan Dan ‘Rare’ yang Perlu Anda Lawati Di Eropah

Eropah mungkin bukanlah satu benua yang besar tetapi benua ini dipenuhi dengan kepelbagaian budaya, identiti, negara dan tempat untuk dijelajahi. Kita semua pernah dengar...

Ketahui Adakah Khasiat Air Kelapa Bagus dan bermanfaat untuk Anda?

Air kelapa menjadi minuman kesihatan yang dikenali ramai. Namun, adakah khasiat air kelapa tersebut benar-benar mengandungi nutrien yang sebenarnya? Adakah pula ia bagus untuk...

MESTI BACA

16 Tempat Menarik Di Seoul Korea Selatan Yang Wajib Dilawati

Seoul, ibu negara Korea Selatan, merupakan sebuah bandaraya metropolis yang sarat dengan arus pemodenan meliputi bangunan pencakar langit, keretapi berteknologi tinggi dan budaya k-pop...

31 Hotel Murah Di Hatyai !

Tercari-cari destinasi jalan-jalan cari makan dan tempat bershopping yang best untuk cuti akan datang? Kalau macam tu, mai singgah ke Hatyai! Terletak di dalam...

BACA : 10 Pulau tercantik di dunia !

Pulau Terindah di Dunia, Disebut sebagai syurga di Bumi, ternyata ada banyak sekali pulau-pulau indah yang tersebar di dunia ini, tidak hanya memiliki panorama alam...
- Advertisement -

APA YANG MENARIK ?

Tujuh lokasi air terjun menarik di Selangor!

DI SEBALIK kemodenan pembangunan, sememangnya Selangor sangat bertuah kerana terdapat pelbagai khazanah alam semula jadi yang menjadi tarikan pelancongan. Selangor kaya dengan tarikan pelancongan...

Cara Paling Mudah Tanam Pokok Cili

Ini memang cara yang sangat mudah dan rugi jugalah kalau anda tidak mencubanya. Bukan itu sahaja dengan menggunakan kaedah ini anda juga boleh mendapat...

10 Khasiat Kulit Kayu Manis Untuk Kesihatan

Kulit kayu manis merupakan rempah-ratus yang sedap dalam masakan. Ia sudah digunakan dalam bidang perubatan sejak ribuan tahun dahulu. Dan sekarang, dengan menggunakan teknologi sudah...

APA YANG MENARIK ?

Pesara Guru Raih Pendapatan Usahakan Penanaman Hidroponik

KANGAR: Sepasang suami isteri dari Taman Jali, di sini, memperoleh pendapatan sampingan selepas bersara dengan mengusahakan tanaman organik melalui kaedah hidroponik secara bertingkat di...

11 Tempat Menarik di Johor Bahru. Macam-Macam Ada!

Terletak di lokasi paling selatan dalam Malaysia, kini makin banyak tempat menarik di Johor Bahru yang ditawarkan untuk pengunjung. Banyak tempat juga sudah diberi nafas...

Terapi Hutan untuk Pesakit Psikiatrik

Masalah kesihatan mental boleh berlaku kepada sesiapa. Masalah ini boleh berpunca daripada pelbagai faktor dalaman dan luaran seperti kewangan, tekanan keluarga, tiada atau kehilangan...

ANDA MUNGKIN SUKA

7 KHASIAT HERBA TRADISIONAL UNTUK KECANTIKAN DAN KESIHATAN

kebanyakan wanita gemar mahu kelihatan cantik secara semulajadi. Disebabkan itu, mereka sering mencari produk-produk yang boleh mengembalikan kecantikan samada untuk wajah, rambut, iras jari,...

Mengapa Bunga Ros Dianggap Lambang Cinta?

Umum kita mengetahui, apabila bicara tentang cinta sahaja, pasti terlintas di fikiran kita antara hadiah romantik yang diberikan kebanyakan jejaka kepada gadis idaman atau...

10 Punca Gastrik Yang Anda Perlu Tahu

Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan...

ANDA MUNGKIN SUKA

Khasiat Buah Durian Yang Ramai Tidak Tahu!

Buah durian mengandungi banyak nutrisi yang baik untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Ini kerana buah durian mengandungi vitamin A,C,E,B1,B2, Kalsium, Protein, Serat, Karbohidrat, Kalium,...

Petua Elak Kena Angin, Sakit Kepala

Nak elakan kena angin bila makan pucuk ubi ? Jom kita dengar perkongsian oleh saudari Saleha Maarof PETUA ELAK KENA ANGIN, SAKIT KEPALA Tau tak, ada...

7 Khasiat Utama Buah Lemon Untuk Di Amalkan Dalam Pemakanan Sihat Seharian

Ramai yang fikir bahawa buah lemon tidak memiliki apa-apa melainkan hanya digunakan untuk hidangan air di restoran atau perisa yang digemari untuk hidangan pencuci...
- Advertisement -

Ilham Hebat Arkitek Landskap

Sesiapa pun pasti teruja apabila landskap dikete­ngahkan menepati cita rasa dan keperluan anda. Kerjaya landskap arkitek sebenarnya sudah lama bermula cuma dulunya hanya dikenali dengan...

15 Destinasi percutian menarik di INDONESIA !

Sebagai sebuah negara yang memiliki banyak pulau, Indonesia merupakan antara destinasi  percutian yang mudah untuk dikunjungi oleh rakyat Malaysia. Kali ini kami senaraikan 15 lokasi...

AWAS ! Ini Petanda Penyakit Jika Anda Selalu Rasa Kebas Kaki...

Petanda jika rasa kebas kaki dan tangan, sakit di bahagian tertentu. Apakah petanda sekiranya anda kebas kaki dan tangan, sakit di bahagian tertentu? Menerusi Facebook, Hani...

10 Khasiat Kulit Kayu Manis Untuk Kesihatan

Kulit kayu manis merupakan rempah-ratus yang sedap dalam masakan. Ia sudah digunakan dalam bidang perubatan sejak ribuan tahun dahulu. Dan sekarang, dengan menggunakan teknologi sudah...

Jangan Pandang Remeh, Ini 7 Bahaya Bila Anak Terlalu Montel

“Eee geramnya tengok anak ko ni. Gebu gebas pipi dia. Rasa nak gigit-gigit je!” Tersenyumlah mak ayah bila anak masing-masing dipuji comel. Namun begitu, ibu...

7 PERKARA MAMA PAPA PERLU TAHU TENTANG GIGI PERTAMA BAYI

7 PERKARA MAMA PAPA PERLU TAHU TENTANG GIGI PERTAMA BAYI 1. SAKITKAH BILA BAYI TUMBUH GIGI? Kebanyakan bayi akan menunjukkan beberapa simptom ketidakselesaan apabila gigi pertama...

Kelebihan Limau Purut Yang Mungkin Anda Tidak Tahu

Limau purut bukan saja memberi aroma yang unik dan rasa, tetapi juga pelbagai manfaat kesihatan. Ekstrak limau purut juga terdapat dalam syampu, sabun, wangian,...

Ketahui Rumput Yang Sesuai Untuk Laman Anda

Pemilihan rumput untuk laman anda sangat penting jangka masa panjang. Terdapat pelbagai jenis rumput dan mempunyai ciri-ciri yang berbeza. Rumput lembu (Cow grass) Merupakan sejenis rumput...

Buah Epal Hijau Mempunyai Antioksidan Yang Tinggi

Buah epal hijau berwarna kehijau-hijauan dan mempunyai rasa sedikit masam, kadangkala ada rasa manis dan masin tak ramai yang menggemarkannya. Tetapi bagi yang ingin menurunkan...