7 KHASIAT HERBA TRADISIONAL UNTUK KECANTIKAN DAN KESIHATAN

kebanyakan wanita gemar mahu kelihatan cantik secara semulajadi. Disebabkan itu, mereka sering mencari produk-produk yang boleh mengembalikan kecantikan samada untuk wajah, rambut, iras jari,...

5 Khasiat Mahkota Dewa Untuk Kesihatan !

  Mahkota dewa yang saat ini sedang hangat di perbualkan kerana dapat memberikan khasiat dalam membantu penyembuhan penyakit berkat beberapa kandungan yang dimilikinya seperti zat...

MESTI BACA

Jangan Pandang Remeh, Ini 7 Bahaya Bila Anak Terlalu Montel

“Eee geramnya tengok anak ko ni. Gebu gebas pipi dia. Rasa nak gigit-gigit je!” Tersenyumlah mak ayah bila anak masing-masing dipuji comel. Namun begitu, ibu...

BACA : 5 Keistimewaan mereka yang rajin makan buah-buahan!

Buah-buahan merupakan makanan yang wajib diamalkan untuk dimakan setiap hari. Ini adalah kerana kandungan nutrisi di dalamnya sangat diperlukan oleh tubuh kita. Jom semak...

AYAM SUNTIK : 10 Perkara wajib tahu untuk kesihatan anda !

Ayam ternakan biasanya disuntik dengan vaksin, antibiotik atau enzim samada untuk mencegah penyakit atau mempercepat tumbesaran ayam tersebut. Tapi yang menjadi isu adalah penggunaan vaksin...

MESTI BACA

13 Khasiat Timun Wajib Anda Tahu Untuk Kurus & Sihat

Anda Kenal timun ? Admin memang suka makan timun ini , kalau tak makan sebagai ulam tak pun akan kisar dijadikan sebagai smoothies. Kenapa...

12 KHASIAT & KEBAIKAN BUAH KEDONDONG

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Manusia diberi pilihan untuk memilih dengan bijak sesuai keadaan diri. Jika anda hanya punyai Budget yang rendah bulan ini untuk buah-buahan tempatan...

Tempat menarik di LOMBOK !

Destinasi-destinasi mempesonakan di Lombok begitu  banyak dan terpelihara dengan sempurna sekali. Pulau yang terkenal dengan gunung yang berdiri megah, Gunung Rinjani ini memiliki tarikan-tarikan...
- Advertisement -

APA YANG MENARIK ?

11 Masakan Thai Yang ‘Simple’ & Sedap, Khas Bagi Penggemar Masakan Thai

1. Tom Yam Campur Image via My Resipi Tom Yam Campur Resipi ini sesuai untuk anda yang gilakan masakan yang pedas dan berkuah. Hidangan...

Jom Berkebun Ala-Ala Black Panther!

Jalan-jalan shopping jumpa sarung tangan ni, namanya Garden Glove. Senang kerja macam ni. Nak cabut rumpai, nak korek tanah, nak menggembur , cukup-cukup senang....

9 Trend Makanan Dan Minuman Pelik Sepanjang 2016. Mana Satu Anda Pernah Cuba?

Tahun 2016 telah memperlihatkan bermacam-macam jenis makan terbaru di Malaysia. Sesetengahnya boleh dianggap pelik oleh masyarakat kita. Ya, mungkin ia sesuatu yang baru...

APA YANG MENARIK ?

16 Tempat Menarik Di Seoul Korea Selatan Yang Wajib Dilawati

Seoul, ibu negara Korea Selatan, merupakan sebuah bandaraya metropolis yang sarat dengan arus pemodenan meliputi bangunan pencakar langit, keretapi berteknologi tinggi dan budaya k-pop...

Landskap memberikan kesejahteraan dan pahala kepada pemiliknya

Kali ini ingin menyentuh tentang landskap dan taman untuk kediaman pula. Rumah yang dilengkapi dengan taman merupakan kediaman yang sering di impikan oleh setiap...

REKABENTUK LANDSKAP HALAMAN RUMAH DAN CARA PENGGUNAAN POKOK!

Sedikit penerangan mengenai rekabentuk landskap halaman rumah dan cara penggunaan pokok untuk salah satu projek oleh Team Landskap Sinar. REKABENTUK LANDSKAP HALAMAN RUMAH Batu loncatan terapong...

ANDA MUNGKIN SUKA

10 Khasiat Kulit Kayu Manis Untuk Kesihatan

Kulit kayu manis merupakan rempah-ratus yang sedap dalam masakan. Ia sudah digunakan dalam bidang perubatan sejak ribuan tahun dahulu. Dan sekarang, dengan menggunakan teknologi sudah...

Kelapa Laut

Pokok Kelapa Laut atau dalam bahasa Inggerisnya Coco De Mer ialah sejenis pokok palma. Suatu ketika dahulu, pokok ini boleh didapati di Pulau St...

Rezeki Cili Gantung

TUMPAT: Siapa sangka usaha bakal graduan ini yang pada mulanya sekadar mencuba nasib dalam bidang pertanian iaitu penanaman cili akhirnya membuahkan hasil lumayan. Penanaman cili...

ANDA MUNGKIN SUKA

BACA : 5 Jenis Makanan Yang Boleh Melemahkan Otak Anak!

Kesibukan ibu bapa hari ini kerana komitmen kerja telah menyebabkan penyediaan makanan kepada anak-anak tidak dapat diuruskan sebaik mungkin. Oleh itu, makanan yang mudah...

Benefits of Indoor Plants!

The benefits of plants You don’t have to be an environmental psychologist to understand that plants look attractive. But dig a little deeper beneath their...

10 Tempat Yang Pelik Di Dunia!

Di beberapa bahagian di atas dunia ini kedapatan tempat-tempat yang unik dan aneh yang jarang ditemui di mana-mana bahagian di atas dunia - hanya...
- Advertisement -

10 Moisturiser Terbaik bawah RM60 Untuk Orang Malaysia Yang Mempunyai Kulit...

Tanpa pelembap yang sesuai untuk jenis kulit korang, kulit boleh mengelupas dan tak sekata. So, kat sini admin nak recommend 10 moisturiser yang terbaik bawah RM60 untuk orang Malaysia...

Buah Epal Hijau Mempunyai Antioksidan Yang Tinggi

Buah epal hijau berwarna kehijau-hijauan dan mempunyai rasa sedikit masam, kadangkala ada rasa manis dan masin tak ramai yang menggemarkannya. Tetapi bagi yang ingin menurunkan...

KEHIDUPAN : Tips sambung belajar ke pascasiswazah

Entry kali ini adalah tips sambung belajar ke peringkat pascasiswazah. Iaitu meneruskan pengajian yang lebih tinggi selepas menamatkan ijazah pertama,  khusus untuk mereka yang...

BACA ! Cara Menghilangkan Rasa Mengantuk Semasa Memandu

Cara Menghilangkan Mengantuk. Kalau anda sedang merancang untuk perjalanan jauh, tips ini bagus dibaca. Meskipun mengantuk merupakan salah satu reaksi semulajadi yang dialami oleh setiap...

Nak Pokok Cepat Membesar? Lelaki Ini Kongsikan Rahsia Buat ‘Plant Booster’!

Bagi yang pertama kali dengar 'Plant Booster' ini, ia adalah satu kaedah yang digunakan untuk mempercepatkan pertumbuhan tanaman yang anda tanam. Berikut adalah perkongsian dari...

15 Destinasi percutian menarik di INDONESIA !

Sebagai sebuah negara yang memiliki banyak pulau, Indonesia merupakan antara destinasi  percutian yang mudah untuk dikunjungi oleh rakyat Malaysia. Kali ini kami senaraikan 15 lokasi...

10 Khasiat Kulit Kayu Manis Untuk Kesihatan

Kulit kayu manis merupakan rempah-ratus yang sedap dalam masakan. Ia sudah digunakan dalam bidang perubatan sejak ribuan tahun dahulu. Dan sekarang, dengan menggunakan teknologi sudah...

Petani Ijazah Sarjana Muda Mampu Cecah Pendapatan RM80,000 Sebulan!

https://youtu.be/ddpymT-Dpyk JERTIH, 2 April (Bernama) -- Segelintir anak muda lepasan universiti kini memilih berbudi pada tanah dengan menggabungkan ilmu yang diperolehi untuk meraih pendapatan lumayan. Meskipun...